zaterdag 29 juni 2013

De reis naar huis: Deel 1

Tsja, huiswaarts, de reis terug, going home... Ik sta vroeg op en krijg dat geweldige nummer van Mark Knopfler, dat ik gisteren eindeloos gehoord heb, niet uit mijn kop. Niet erg, want het is een fantastisch nummer!

Met de muziek in mijn hersenpan pak ik mijn tas in, ruim de kamer op, reken af bij de receptie. Het is weer warm vandaag en ook nu wordt elke beweging in een motorpak begeleid door transpizweet, dus ik duik nog even snel onder de douche.

De route gaat eerst een stukje westwaarts door de schitterende Provence
 

Maar ook het gedeelte vlakbij Nice is geweldig mooi om te zien, in de verte zie je zelfs de Middellandse Zee.

Iets ten noordwesten van Nice draai ik de de hoofdweg op en wordt getrakteerd op de aanblik van waar ik straks ga rijden: De Alpen!




 Ik ben koud onderweg en ik word getrakteerd op één van de mooiste Gorges die ik gezien heb en even later krijg ik een bevestiging dat ik op de juiste weg ben.
 

De weg naar mijn volgende overnachtingsplaats (Barcelonette) is zo verschrikkelijk mooi, hierbij spreken de beelden voor zich lijkt me.


 Iets bewolkt, maar zeker niet vervelend,
eigenlijk was het best aangenaam te rijden.

Één van de eerst passen, de Col de la Couillole



Zulke plaatjes zie je dan de hele dag

Heerlijke vergezichten, die lui die die wegen aanleggen
moeten motorrijders zijn, kan niet anders

Behalve de weg naar deze col, die was allerbelabberdst slecht, maar de omgeving vergoedt dan weer veel
Nu alleen nog de temperatuur omhoog, maar het is nog
maar 30 km :-) Overigens kreeg ik de laatste 5 km een paar druppen






Barcelonette zelf is weinig aan, ik zat in een wintersportdorp iets ten zuiden daarvan en bij Gods gratie hadden ze het hotel open, had ik zo het vermoeden.


Het eten? Mwoah, ik bestelde een portie spareribs met patat en sla. Het kon mij niet echt bekoren. En het wordt hoog tijd dat deze mensen mijn spareribs eens proberen :-D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten