zaterdag 15 juni 2013

De laatste puntjes op de i.

Eindelijk staat de route nu helemaal vast. De laatste kleine wijzigingen zijn aangebracht. Nou ja vast, niet echt vast natuurlijk het is een suggestie die ik mezelf doe waar ik het beste heen kan rijden. En om de dagafstanden van ca. 350km maak ik me geen zorgen. De meeste hotels zijn nu via Booking.com besproken. Het voordeel daarvan is, dat je niet lang hoeft te zoeken naar een hotel en je een redelijke periode hebt om te annuleren. Want we blijven natuurlijk "avontuurlijke motorrijders"!

Op de heenreis zal ik achtereenvolgens overnachten in Reims, in de buurt van Parijs, Digoin (120 km van Lyon), bij Bordeaux, dan een dorpje tussen Castres en Beziers in het nationale park Haut Languedoc.
Al je dit naar gebieden vertaalt, dan rijd ik achtereenvolgens door de Eifel, Luxemburg, Ardennen, Bourgogne, Massif Central, Auvergne, Entre Deux Mers, Tarn, Provence en ik zal nog best wat vergeten zijn. Lijkt me een mooi vooruitzicht.

Ik vond het alleen een beetje vreemd dat in de buurt van Bordeaux nagenoeg alles vol zat. Ja de hotels waar je voor een schamele € 200,00 en meer per nacht kon verblijven zijn nog wel vrij, maar de gangbare hotels zijn volledig uitverkocht en een F1 of Premier Class bespreek ik niet. Totdat ik bij een hotel een "Vinexpo-aanbieding" zag. 
Even googelen en jawel hoor, net als ik daar ben is er de Vinexpo: "Salon international du vin et des spiritueux". Dat heeft níets met spiritisme te maken, maar alles met sjuipen en nee ook niets met toverdrank :-)

De laatste dag zal ik voornamelijk de laatste dingetjes doen. Motor daar waar nodig poetsen, maar niet te gek natuurlijk hij hoeft echt niet naar een showroom. Rekje opbouwen. Tas inpakken. Medicijnen afmeten voor de komende weken. Én medicijnenpaspoort niet vergeten! Tsja, Nederlanders, pillen en Frankrijk, het is niet een ideale combinatie is gebleken. En verder relaxt naar de zondag toeleven.

Morgen wil ik rond 10:00 uur vertrekken. Het weer ziet er goed uit, maar de periode is te lang om mijn regenkleding niet mee te nemen. Maar direct bij de hand hoeft het niet te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten