vrijdag 21 juni 2013

Weinig nieuws onder de ... regen!

Toen ik uit het kleine slaapkamerraampje keek wist ik al genoeg: we houden het vandaag niet droog. Goede raad is duur en ik trok direct maar weer mijn regenjack aan. Tot nu toe heeft die uitstekend dienst gedaan, maar zo hier en daar vertoont het, ooit in 2004 op Misano gekochte, regenjack wat kleine lekkages. 
Dat wordt overigens één van minst grote zorgen voor vandaag. Ook maar een bandenboer vinden, want ik vond het gisteren maar erg glibberig! Het is allemaal goed gegaan, en van idiote glijpartijen was geen sprake, maar stabiel was het allerminst. Op de zijkanten van de voorband zit op sommige stukken ook geen profiel meer. Ik heb wel eens banden anders afgesleten gezien :-) 
Toch maar weer op pad. Vol goede moed en hopen op zo weinig mogelijk water van ''vriend'' Pluvius.
Echt droog is het niet gebleven, maar de stortbuien die ik gisteren te verduren kreeg bleven godzijdank uit. Maar ook vandaag weinig reden om te stoppen mooie foto's te nemen... tot, jawel de laatste 60 km, maar daarover straks. Eerst maar eens op zoek naar iemand die wat nieuw rubber kan omleggen. Ik hoefde niet lang te zoeken en plots aan de linkerkant op een industrieterrein een motorzaak. Even vragen en jawel hoor, geen punt, ze helpen die langharige Nederlander graag. Na een korte minibeurt (bandenwissel, nieuwe olie voor de koppeling en motoroliecontrole) en het betalen van wel € 96,00 kon ik met een gerust hart weer op pad. En dat voelde meteen ook prima! Ondanks dat de band nieuw was en ik nog even rustig aan deed, voelde het prima in balans, geen gezoek meer.


De laatste 60 km: 20°C, droog (zowel van boven als van onderen) en ik kon dat zwarte loeder eindelijk weer eens de sporen geven. In de Herault kun je ZO geweldig mooi rijden. Mooie vergezichten, stuwmeertjes, bossen, mooi asfalt eigenlijk is alles voorhanden. 




Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat ik bij het hotel ben aangekomen, maar het ouwe lijf wil stoppen. Overigens houdt dat ouwe lijf zich steeds langer goed. Was ik kort na mijn 4-voudige bypass operatie in december 2008 na 2-3 dagen compleet uitgewoond, nu voelde ik weliswaar de vermoeidheid opkomen, maar hallo hé ik ben al 6 dagen continue onderweg. Mag het dan een keer?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten