maandag 1 juli 2013

De reis naar huis: Deel 3, niet vlakker, wel lager

De op één na laatste dag van de vakantie is aangebroken. Nou ja, niet van de vakantie, maar wel van de rondreis. en eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg als ik morgen weer thuisben.
Maar we gaan eerst nog even genieten van de wonderschone Jura

   

En op de grens van Frankrijk en Zwitserland de mooie meertjes, zoals hier het Lac de Saint-Point


Vanaf dit meer gaat het langzaam bergafwaarts richting Montbeliard. In de buurt van Belfort dacht ik nog even snel te tanken, maar daar waren 2 tankstations die niet meer bestonden. Met redelijk wat water door het bouwvakkersdecolleté (ik vond "zweet in de bilnaad" niet echt passen in dit blog :-) ) kwam ik met nog een halve liter benzine (RUIM genoeg!) bij een tankstations... pfffff.

Na de tankbeurt zag ik in de verte de Vogezen opdoemen. Verschillende cols en ballons liet ik onder mijn banden glijden en ook hier zeggen plaatjes meer dan 1.000 woorden


In de verte zijn de Vogezen, nog een klein stukje "vlak" land

De eerste heuvels net achter de rug, maar er komen nog meer

Wellicht de meest bekende: Ballon d'Alsace 

Net voorbij La Schlucht. Ik heb dit keer niet de col gereden
Het dal richting Sainte-Marie-aux-Mines
Ik kom iets oostelijk terecht en jawel hoor, in de verte de Rijn en het Zwarte Woud. Zal ik? Nah nee... een andere keer :-)

Ik kom in Saverne waar ik een hotel had geboekt. En als je in de Alsace bent, dan is er maar één gerecht dat je eigenlijk kunt eten FLAMMKUCHEN!

Ik op zoek naar een restaurant waar ze flammkuchen verkopen en jawel, bij het eerste is het direct raak: "Bon swar, avé voe de tart flambee?" "Mais oui monsieur, je vous proposé notre tarte flambé a volonté au prix de € 10,00!" AH! Ik weet nog dat volonté zoveel is als eten tot je klapt. Op de kaart kost een flammkuchen € 7,00 en ik hoef dus maar anderhalve te eten en dan heb ik het eruit *grinnik* Nou doemijdiemaar. 
Toen een tijdje later de dame vroeg of ik nog een vierde wilde hebben, heb ik vriendelijk bedankt :-D




Geen opmerkingen:

Een reactie posten